User Tools

Site Tools


stavke-racuna

Stavke računa

Dio za upravljanje stavkama računa je jedan od najvažnihij dijelova za upravljanje ZEV-om. Kako smo često nailazili na situacije da ZEV ima više odvojenih ulaza i brojila za struju, vodomjera i sl., kreirali smo ovu sekciju kako bi olakšali povezivanje stanova sa pojedinačnim troškovima

U narednim redovima ćemo pokazati kako se kreiraju pojedinačne stavke, kako se vežu za stanove i kako se po potrebi deaktiviraju

Tipovi troška

Prilikom kreiranja možete odabrati tri različita tipa troškova i to:

  • redovno održavanje - odnosi se na troškove redovnog održavanja ZEV-a kao što su deratizacija, čišćenje, i sl.
  • investiciono održavanje - odnosi se na troškove investicionog održavanja ZEV-a - veće investicije poput sanacije krova, nadogradnja i ugradnja nove operme, video nadzora i sl.
  • troškove po fakturama - troškovi na osnovu faktura koji se ne mogu svrstati u redovno ili investiciono održavanje (npr razne takse, provizije i sl.)

Način obračuna

Iznos zaduženja za svaku kreiranu stavku se može generisati na tri osnovna načina i to:

  • po m2 - prilikom generisanja računa se suma površine pojedinačnog dijela zajednice množi sa upisanim iznosom stavke (nrp troškovi investicionog održavanja 0,20 KM * 50m2)
  • po stanu - iznos zaduženja na računu korisnika se dobije kao upisani iznos (npr trošak čišćenja koji se plaća fiksno po stanu)
  • po članu - iznos zaduženja se dobije kao rezultat množenja iznosa stavke i broja članova definisanog za svaki stan posebno

Kreiranje stavke

U narednim redovima ćemo prikazati kako se kreira pojedinačna stavka, kako se prepravlja i po potrebi koriguje za određeni stan

Primjer kreiranja

  • Kao naziv stavke upišite kako želite da stavka bude naznačena na generisanom računu
  • Kao Tip troška odaberite “Investiciono održavanje” ako se radi o investicionom održavanju ili neku drugo opciju (u skladu sa vrstom stavke)
  • Za Način obračuna odaberite: “po m2” (ako iznose prikupljate po površini), “po stanu” ako iznos prikupljate fiksno po stanu/posl. prostoru ili “po članu” ako se obračun vrši po broju članova
  • Upišite cijenu bez poreza koristeći tačku za decimale (iznos poreza se automatski upisuje kao i konačna suma stavke)
  • Kliknite na Potvrdi

primjer kreiranja stavke za investiciono održavanje

Prepravka stavke

Da bi prepravili stavke i eventualno uredili po stanovima, kliknite na ikonicu za prepravku

Nakon klika na ikonice za prepravku pojaviće se tabela sa spiskom stanova i statusom stavke za svaki od stanova

  • Klikom na Omogući sve (oznaka 1), možete uključiti ili isključiti stavku na svim stanovima
  • Promjenom broja članova (oznaka 2) možete lakše mijenjati broj članova u samom stanu što će imati uticaja na sve stavke i ulazne račune koje se tarifiraju po broju članova
  • Takođe možete podesiti i popust za svaki stan posebno (sve izmjene obračuna moraju biti praćene odlukama skupštine Zajednice etažnih vlasnika pa tako i popusti za pojedine stanare) (oznaka 3)
  • Podešavanjem datuma od kada do kada je neka stavka aktivna, možete automatizovati proces obračuna. Ukoliko za pojedine stanove stavka treba biti trajno deaktivirana, potrebno je kao početni i krajnji datum unijeti 01.01.2030. (oznaka 4)
  • Kako bi isključili stavku za sve stanove istovremeno tako da se ne uzima u obzir prilikom obračuna, deaktivirajte je klikom na Omogućeno (oznaka 5)

Primjer stavki ZEV-a sa 3 odvojena ulaza

Na slici ispod možete vidjeti kako izgleda tabela stavki za jedan ZEV sa 3 odvojena ulaza pri čemu svaki ulaz plaća različit iznos za struju. Vodomjer je zajednički pa ćemo pri unosu računa definisati da je račun za vodu redovni i odabrati da se raspodjela troška vrši prema članu.

Brisanje stavke

Za brisanje pojedinačne stavke, kliknite na ikonicu za brisanje i potvrdite brisanje. Svi do tada generisani računi ostaju kakvi su i bili i navedene stavke će ostati vidljive na do tada generisanim računima

stavke-racuna.txt · Last modified: 22.05.2018. 01:02 by infostan